09/02/2021

... siis saabub ka õpetaja- Joel Jans /ml

 Niisiis.

JJ on minu teada kirjaoskaja inimene, nii et mul on selle loo asjus ootused. 


Kohe alguses tulevad mängu Janeti-nimelised tegelased, ja see nimi seostub mul tingrefleksina ühe konkreetse tegelasena. Näe, sellega.





Oh, ma olen nüüd sellest laulust nüüd pumped.

Siin näikse samuti olevat enam-vähem sama mudeli järgi tehtud inimesed, nagu eelmises looski. Võinoh, ma ei tea, kas nad on inimesed, või robotid või küborgid või  metallkaheksajalad. Aga tundub, et nad on sama mudeli eri põlvkonnad, ja neil on  mingi omavaheline konflikt sisse kirjutatud, mis mulle ausalt ütelda rohkem meeldib.

Okei,  vist on ikka robotid.


Ma saan aru, et on äge ja futu kui tegelasteks on sama roboti eri variandid, et nende nimed on umbes 3.12 ja 3.55 jne, aga see teeb lugemise üsna keeruliseks.

Väga hull õnneks ei ole, sest kokku on loo seisukohalt olulisi Janet-roboteid vist neli - 3.55, kes on peategelane, mingi teine suur number veel, kes on ta kaaskonspiraator, aga sobival kombel ma neil eriti vahet ei tee, 3.12, kes on vanem mudel, kes kitub Emale ja Ema, kes on nad kõik tekitanud.


Peategelasel on niisiis mingi plaan, mis käib Ema plaanide vastu, asjad lähevad nurja ja nii nad üritavad kaaperdada laeva, kus transporditakse üht viimastest inimestest, kes on ära külmutatud. Inimene aga sulatatakse üles ja nüüd on aeg selliseks sitcomiks, kus erinevad tegelased peavad omavahel samas tiimis töötama. Ennäe, inimene ei söögi suvalist bioloogilist laga, kuigi on ise bioloogiline! 

Inimesest saab siiski tiimi liige ja koos antakse pahadele robotitele säru. Mul vahepeal tekkis küll mingi skepsis selles asjus, et kuidas saab üks lihtne inimene olla kavalam strateeg, kui pikalt aretatud ja targemakstehtud robot, aga see on tegelikult norimine. Jutt oleks igavam, kui inimene täitsa kasutu oleks, nii et las ta olla.

Ma olen vist varem maininud, et sci-fi pole just mu lemmikalamžanr ulmes, siin on küll lugu täitsa asjalik ja nalja saab ka, kosmoses tehakse lahingut ja actionit, leitakse futujuriidikas kaval seaduseauk  ja kõik võiks ju tore olla, aga natuke ükskõik on ikka.  Mis on ilmselt minu peakujust tulenev. 


Ega ma väga palju hetkel rohkem kommenteerida ei oska.


7/10

Maskiga Laksija



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar