15/11/2021

Tippkiskja - Catheline Tamm /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-tippkiskja

Hõissa ja valleraa, olemegi jõudnud Reaktori juubelinumbrisse!

Nii, loo pealkirja järgi eeldame, et tegu on vampiirijutuga. Võimalik ka, et libahundiga, aga see jääb ikka madalamaks tõenäosuseks.

Ma tahaksin autorilt küsida, et miks ingliskeelne sissejuhatus? Ma guugeldasin küll ja sain teada, et see on laul, aga miks? Ma spetsiaalselt ei hakka ülejäänud sõnu otsima, sest see pole nii tuntud bänd, et seda peast teadma peaks ja seega pole autor ilmselt eeldanud, et need sõnad peaksid olema kontekstis. Et me oleme eestis ja kõik peab eesti keeles olema, siis teeme kiire guugel translate.

Oh, vaata, tuli pühib mind

Täna mööda tänavaid

Põleb nagu helepunane vaip

Veel üks loll, kes kaotas tee

Google on ikka arenenud oma tõlgetega, täiesti okei tekst tuli välja tegelikult. Huvitav, kas ma peaksin teadma, miks vaip põleb? Mulle meeldib, et seal on sõna "loll". See on nii antipoeetiline. Pole mingit rumalat või kohtlast või tobu või isegi napakat. Lihtsalt konkreetselt loll.

Aa, aga see jutt siis.

Jason elab keldris ja on öösel ärkvel. Aga ta ei näe pimedas ja käib vetsus, nii et sitt vampiir on nähtavasti.

Tundub mingi apokalüptiline maailm olevat oma 46-kraadise kuumusega, aga kanalisatsioonist saab värsket vett veel, nii et midagi peab veel tomima. Natuke ebaoluline märkus, aga sellise kuumuse juures ei aita tuul enam jahutada.

Kanalisatsioonis on koll, aga selleks, et lugeja saaks olla frustreerunud ja tüdinud, ei kirjeldata teda üldse ja ta ei tundu eriti ohtlik, sest kuigi ta haarab Jasonil korraks jalast kinni, siis piisab sellest, et Jason talle otsa kukuks, et ta saaks end piisavalt kokku võtta, et vigastamata maapinnale tagasi ronida.

Kolli kirjeldatakse ainult korra kui mainitakse, et Jason maandus kukkudes millelgi "elusal, pehmel ja nätskel ja ta kuulis sisinat". Ma pakun, et koll võis olla umbes inimesesuurune Stay Puft Marshmallow Man. Ta oleks kindlasti pehme ja ma kujutan ette, et ta võib täitsa nätske olla. Ja äkki ta teeb sisisevat häält kui talle otsa kukkuda ja tal hing kinni lüüa.



Ohjeebus, nüüd tuleb mingi soig selle üle, et sõdimine on paha ja keskkonnakatastroof on paha :'( :'( :'(

Ma tänan autorit südamest nende silmiavavate ideede kirja panemise ja jagamise eest, see pani mind kindlasti mõtlema.



Jason mõtleb, kuidas ta peab võibolla rotte sööma ja kuidas ta peab jahil käima, aga nüüd me teame, et tegelikult on linna varemetes veel päris palju rahvast ja kuidas seal on võimalik saada konserve, patareisid ja kahtlaseid rasvaküünlaid.

Nagu, isegi kui need on päriselt inimestest tehtud, siis mida helli. Postapokalüptilised inimesed pole tõenäoliselt eriti rasvased. See peab olema ikka väga korralik soov ja hobi, et neid küünlaid valmistada, eriti arvestades, et saadaval on ka patareid. Miks peaks keegi küünlaid ostma? Meil on tänapäeval LED lambid, mis peavad vastu... no terve igaviku ainuüksi tavalise AAA patareiga. Meil on tänapäeval täiesti tavalised päiksepatareidega aialambid, mis valgustavad päris mitu tundi. Meil on taskulambid, mida saab üle keerata. See, et Jason on valinud osta võibolla-inimestest-tehtud rasvaküünlaid, mitte patareisid, on olnud tema poolt konkreetne otsus.

No ja siis Jason teeb natuke mõrva ja siis ta teeb veel natuke mõrva ja see kummituslik väike tüdruk ei ole tegelt üldse oluline ja täiesti segab seda juttu. No ma ei tea, ma saan aru jah, et kõik-on-paha-iga-inimene-võib-muutuda-kisjaks, mis-on-üldse-põhimõtted-ja-miks, aga ma ei tea nüüd. Mul on tunne, et ma peaks seda laulu ikka kuulama, mida vahepeal veel lugejale näidatakse, aga no ei huvita piisavalt. Isegi nii palju ei huvita, et teha kindlaks, et äkki ma tegelt ikka tean seda lugu, aga lihtsalt ei mäleta hetkel.

Hästi geneeriline postapo. Nad on pooled umbes sellised. Ma arvan, et kui ma olin väike, siis ma mõtlesin ka mõne sellise välja, aga kas ei pannud kirja või ei saatnud Reaktorisse, sest selles polnud väga palju midagi, mis oleks oluline. Mitte, et Reaktor siis olemas oleks olnud kui ma väike olin, aga ikkagi.

Lugu otseselt vastu ei hakanud samas.

4/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar