11/11/2021

Mul on ilus nägu (I) - Taivo Rist /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-mul-on-ilus-nagu-i

Veame end tänamatult läbi selle kirjandusliku soo, et jõuda omadega järje peale ja mu kaaslane kasutas võimalust minust ette jõuda ja valida pika kaheosalise jutu minule arvustada jätta. Ma juba nutan, aga kohus... kohustab(?).

Seal on ühe tegelase hüüdnimi Sunnilane, ehk Sunny Lane, aga ma ei saa aru, kas see on meelega selline nali sundimise koha pealt, sest ta on Boss ja see on nagu tema oleks Sunnilane ja tema alluv oleks siis Käsilane.

Mingi imelik (eeldatavasti lähi- või peaaegu-lähi-) tulevik, kus Boss (ajalehe peatoimetaja) on nii anonüümne, et kannab maski ja keegi ei tea, kas ta on mees või naine ja inimesed tohivad insitutsioonidega abielluda ja korporatsioonid on umbes kõik üle võtnud või midagi. Mul hakkab tekkima kahtlane tunne nagu korporatsioonid ei oleks head või midagi. Ma olen jõudnud lugeda ainult mõned lühikesed paragrahvid ja seal on nii palju sitta, et ma ei viitsi isegi kommenteerida.

Mingi hetk on teemaks see, et ühe inimese nimi on Tuletallaja ja peategelane arutleb pikalt, miks tal selline nimi on ja mida see tähendama peaks, samas kui minu kõige esimene mõte oleks, et keegi tegi typo Tuuletallaja kirjutamise.

Kogu jutu point tundub olevat, et ülepingutatud aNdMekAitSe, kApItALiSm, kOrPoraTsIoOniD, aUtoRiÕigUsEd pAHa. Kujutage siia ette üks šokeeritud Pikachu.

Jutt on igav, tüütu, seal ei juhtu eriti midagi peale selle, kuidas autor kirjutab, kuidas kÕiK nEeD aSjaD pAhA ja selle kogu kriitika juures pole midagi nutikat, taibukat, humoorikat, see on lihtsalt lugejale otse näkku nagu ma kirjeldasin: "paha asi on paha :'(".

«Õpetaja rääkis, kuidas nõukogude ajal jõulusid tähistati. See oli keelatud, aga inimesed tähistasid ikka, ainult rääkida ei tohtinud. Kas sünnipäev ... on nüüd meie jõulud?»

Oh just... fuck right off.

Täielik jamps. Mitte saast. Mitt sitt. Jamps.

Saab ühe punkti juurde selle eest, et kirjavigu ei olnud ja stiil oli üldiselt pigem talutav.

3/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar