15/05/2020

Jutt: Une Kati leidis Mati - Henri Hundu /kv

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-une-kati-leidis-mati

Oeh kui pikk jutt. Aga teeme ära, enne kui südaöö kätte jõuab. Saab selle kuuga ühele poole, eelmisest kuustki veel jutte, millega peaks tegelema, kuigi ma loodan millalgi loota ka kaaslase käbedale abile.

Esimene lause: "Valgus langes mööda kumerat õlajoont nagu saksofoniheli orkestris"

Ma loodan seda lugedes, et jutt on pratchettlikult humoorikas, aga ma tean, et elu ei ole nii ilus.

Tüüp disainib mingeid turviseid. "Ainult rindadega ei oska ma midagi peale hakata. /.../ Samas nii eesrindlikke kehaosi ei saa ka lihtsalt tähelepanuta jätta."

Äkki ma eksin ja tegu on ikkagi huumoriga. Hmm. Ma mõtlen veel, kuidas seda võtta.

Peategelane taaskord nimetu ja sootu. See, et ta rindu oluliseks peab, ei anna ka aimdust, mis vaatepunktist ta lähtub. Igatahes, nagu tavaliselt, on ta nüüd siinkohal naine kuni vastupidist tõestatakse.

"Kell on vaevalt seitse, kuid väljas kisub juba pimedaks. Nojah, kastanil ammu munad karvased. "

Hmmmmmm.

Peategelane jääb peaaegu tsikli alla, aga juht on ta koolikaaslane ja kutsub õllele hoopis ja annab meile teada, et kui Harri pole just omapärane naisenimi, on meie naispeategelase kujutelmaga kööga (läks kiiremini kui karta oli).

Harri räägib oma tuttavale, et ta näeb teiste inimeste unenägusid ning on mitmeid kuid näinud ühe väikese tüdruku unesid, keda hoitakse vist kusagil keldris vägisi kinni.

Ma olen vastu tahtmist intrigeeritud.

Kahepeale üritavad nad välja mõelda, kuidas väheste vihjete abil kuidagi asja lahendada.

"Riina oli punaka varjundiga juuksepahmakaga, ümmarguse näoga ja tüünelt žestikuleeriv meeldiv naisolevus. Lahtise teksatagi all paistis valge t-särk, mis tõstis esile nõtke kaela ja sellel õnnelikult siugleva hõbeketi."

Nagu loeks mitte eriti populaarset postitust redditis /r/mewritingwomen grupis.

Aga midagi hullu ei ole, Riina, kes aitab asja uurida, tundub nagu inimene, mitte nagu naine ning tema ja peategelase vahel tekkinud meeldivus on suht normaalselt välja mängitud.

Pärast maja turvakaamerasse häkkimist leiab Harri õige koha, aga on varahommik, kedagi pole appi kutsuda. Nüüd on see hetk, kus ta peaks kutsuma politsei, sest ta saaks seda teha anonüümselt või öelda, et ta nägi midagi kahtlast, varem kui ainsaks tõendiks olid unenäod, oli loogiline seda mitte teha. Eh, tal on muidugi vabandus olemas, et see talle pähe ei tule, terve jutu on ta kurtnud võõraste unenägude nägemisest põhjustatud väsimuse üle, mis ei lase korralikult mõelda.

Ta leiab sõbra aadressi, aga sealt aknast näeb teda koos Riinaga ja oma ängistuses läheb üksinda tüdrukut päästma ning muidugi leiab ta ennast varsti koos lapsega keldrisse vangistatuna.

Sõber, kes ta üles leiab, ei kutsu ka politseid, ning seda ma ei oska välja vabandada.

Nad päästavad tüdruku välja ja laps ning tema kaks vangistajat muutuvad umbes valgussammasteks ja nende sõnadest jääb mulje, et see laps oli mingi paha asi, mida ei oleks tohtinud vabastada.

Ning siis tuleb mingi jura, kuidas Harri koos sõbraga jalga laseb, sest keegi kutsus politsei ja siis on umbes nagu mingi jump scare ja lugu lõpeb sõnadega
Ühekorraga saan aru. Ma ei näe enam und. Nüüd näeb uni juba mind.

Nii et fuck off. Siin oli huvitav idee, müsteerium, pigem usutavad inimesed. Ja siis mingi faking saast sinna kõige otsa. Jah, ma sain aru, et see laps pidi olema mingi kahtlane asi, et teda vangis hoiti, aga ma ei tulnud enne suht lõppu selle peale, et ta on kurjus või midagi, see oleks olnud enam-vähem fain, kui sellega midagi päriselt peale oleks hakatud, aga selle asemel tuli the end ja see kõik oli unenägu, kuigi "see kõik" käis ainult päris lõpu kohta. Päris palju jutust oleks võinud lühemaks võtta, aga üldiselt see meeldis mulle seni kuni läbi sai. Miks sa teed nii? Kas sulle endale meeldis see lõpp või? Me ei saanud mitte mingit lahendust kogu sellele pikale tekstile. Ei, see ei olnud lahendus. Ning see viimane lause on kindlasti üks halvemaid lõpulauseid, mida ma kunagi elus lugenud olen.

Nüüd näeb uni juba mind....
Kas sul oli mingi AI, millelt sa küsisid võimalikult halba lõppu või? Sest sel juhul oli tegu täieliku õnnestumisega. Kui ma oleks seda juttu näinud enne avaldamist, siis ma oleksin käskinud, käskinud, mitte palunud, selle ümber teha.

Nagu kunagi varasemalt sai lubatud aga tegelikult oli see kõik uni juttude kohta, millele see päris ei vasta, aga lõpu tõttu läheb arvesse, siis null punkti. Ma vahepeal olin seal 6-7 kandis isegi (päris nii palju poleks küll tulnud, ent siiski), aga see kõik läks otse kraanikausist alla, nagu välismaal öeldakse.

0/10
teinekord paremini. Oskust on ju.

Kapten Viriseja

P.S. pealkiri on sitt

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar