15/05/2020

Jutt: Thorndike`i kass - Glen Simson /kv

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-thorndike`i-kass

Mingi jorss tšillib kosmoses uusi tähesüsteeme avastades (tal on kusjuures nimi isegi, Evans, ja piisavalt nö normaalne nimi, et ma seekord eeldan, et tegu on meessoost isikuga).

Ma olen juba natuke segaduses asjade kohta, sest Evans mõtleb, kui hea see on, et tal on vägev kahuritega laev, nii et ta sõidukit enam juppeks ei lasta, sest kosmoses reegleid ei ole, aga järgmisena öeldakse, et "kõik tüliküsimused lahendati omavaheliste kokkulepete alusel juristikarjade vahendusel." Kas see viimane on... eufemism mingi... lahingu kohta...? Mul pole aimugi.

Siis saame teada, et kuigi Evans on avastanud palju planeete väärtuslike maavaradega ja planeedi, mida valitsus kavatseb koloniseerida, ei ole tal eriti raha (laev oli kingitus isalt).

Lisaks on kosmoselaeval andurite seas üks, mis ütleb, kui on leitud mõistuslik eluvorm, sest teatavast kiirgavad mõistuslikud eluvormid ektoplasmat, mida on hea lihtne skännimisega leida.

Ja et asi oleks veel loogilisem, siis see andur leidis lihtsalt tavalise vana kosmoselaeva.

Evans ründab rändom laeva, sest eeldab, et see on kaevanduspiraat, aga selle pardal olev Jane anub, et ta lõpetaks ja pakub selle eest vastu seni registreerimata maavarade (kosmosevarade) leiukohti. Evansil on lõpuks ikkagi pohhui ja laseb võõra laeva õhku. Nüüd saame teada, et kognitiivülekande distantsjuhtimine tähendab virtuaalkiivritega kusagilt kaugelt, mis on iseenesest nagu loogiline, aga ma eeldasin, et see tähendas hoopis seda, et kosmoselaeval on mingi AI peal. See selgitab seda juristivärki, mis mind segadusse ajas ning seda, miks "inimohvreid ei olnud tavaliselt muudel juhtudel, kui ainult sõjalistes kosmoselahingutes". Aga miks "tavaliselt"? See tähendab, ju et on ka erandeid. Kuidas need erandid juhtuvad? Inimesed unustavad ära, et nad juhivad distantsilt ning otsutavad surra, kui laev hukkub?

Ja see andur, eksole... mis tuvastas kosmoselaeva, mitte eluvormi, onju? Kas see on üks neist asjadest, mida kosmoselaevamüüja isale lisapaketina kalli hinna eest maha müüs, aga mis tegelikult ei tööta nii nagu talle öeldi? Sest ma arvan, et see on asi, mis tegelikult ei tööta nii nagu talle öeldi.

Anywho. Me nüüd läheme Jane vaatepunkti, kes on õnnetu, sest ta laev lasti õhku ja nüüd teda karistatakse, sest ta ei täida kvoote, mida ta peab täitma, sest ta on vanglas. Aa, ja ta nimi ei ole Jane, ta nimi on Jane (džein), sest... välismaa? Äkki valiks teinekord nime, mille hääldust lugeja ei pea enda peas poole pealt ümber muutma?

No ja siis on jutt läbi.

Ei, mina ka ei tea, mis selle point oli.

Ma eelmise jutuga olin hästi leebe, ma kaks korda järjest ei oska. Väga hull ei olnud, aga ma ei saanud sellest mitte midagi. Ülbemat sorti mees laseb kosmosepiraadi õhku, aga kosmosepiraadi kass hukatakse selle peale, et ta feilis oma ülesandes. Ma ei tunne naise vastu kaastunnet, sest ta teadis, et see võib juhtuda, kui ta ükskord hakkama ei saa ja vastutab seega ise selle tagajärje eest. Ja pole mingit põhjust eeldada, et Jane oleks kuidagi hea inimene. Teate küll, Hitler loomaarmastaja etc. Kui ta on vangis, siis ma eeldan, et põhjusega. See, et vangla on hästi sitt vangla, ei muuda seda. Ja Evans ei teinud mitte midagi valesti, kui täpne olla, siis ta tegi õigesti. Hea töö. Jätkaku samas vaimus.

Nagu öeldud, kaks korda järjest leebe ei ole. Enam-vähem normaalselt loetav jutt, dialoogid vajavad suht harjutamist.
"/.../paluun ära tee! Ma ei tohi seda laeva kaotada!” vastas Jane.
Vt ka "OH ISSAND, EI! APPI! AIDAKE! MISNÜÜDSAAB! OHJEESUS!" ütles ta.

3/10
Käib kah, vist, kuidagi.

Kapten Viriseja

P.S. Ma ei ole kindel, mis Thorndike'il selle kõigega pistmist peaks olema peale selle, et tal oli ka mõni kass.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar