10/02/2020

Jutt: Sortsutohter - Jana Raidma /kv

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-sortsutohter

Mul on see probleem, et kui on huumor ja ei ole väga sitt selle juures, siis ma olen kohe mitu korda positiivsema lähenemisega kui muidu. Ehk siis ma selle jutu kohta kirjutan ainult selleks, et saaks linnukese kirja, aga ega suurt midagi öelda ei ole, sest see lõbustas mind.

Ma ei hakka midagi ümber ka jutustama. Ma mõnikord loen jutu lõpuni ja siis kirjutan selle kohta, aga tavaliselt nii paralleelselt. Seekord plaanisin ka paralleelselt, aga kui ma olin jõudnud selgusele, et see on huumor ja ei ole väga sitt, siis ma mõtlesin, et ma loen niisama läbi ja võibolla jätan oma kaaskannatajale kirjutamiseks, aga kuna ma plaanin talle muid asju ka jätta, siis ma pärast selle esialgu kõrvale jätmist jõudsin nüüd jutu juurde tagasi. Nagu öeldud, siis selle linnukese kirja panemiseks. Mitte, et Maskiga Laksija ei võiks neid asju üle käia, millest ma kirjutanud olen, seda on tehtud küll. Kuna elu on raske ja õuduseid täis, siis me oleme praegu üritamas täita eesmärki iga Reaktori jutu kohta midagi kahe peale kirja panna ja mitte pidevalt ajakavaga paar kuud maas olla, aga kui me graafikus tagasi oleme, siis mulle sobib hästi kui me mõlemad kõige kohta kirjutame.

Novot siis. Et selline jutt on, mis on huumor. Mulle meeldib see rohkem kui see Isakese ja külmkapi jutt, mis MLile meeldis. Too mulle ei meeldinud mitte sugugi, oleks minult vabalt poole vähem punkte saanud, aga tundub, et sellel oli see häda, et õigele lainele pidi saama, siis oli hea, aga see laine ei olnud lihtsalt kõigile kättesaadav. Nüüd ma olin lainel. Ma arvan, et need inimesed, kellest siin kirjutati, olid hoolimata sellest, et karikatuurid, vähemalt osaliselt rohkem kui ühe tahuga ja see aitas kohe kõvasti. Ja žanr oli rohkem mõrvamüsteeriumi kui horrori moodi (ma praegu hästi vaba käega lähenen, eksole) ja see oli kuidagi huvitavam. Rohkem erinevaid inimesi oli ka nende tahkude juures.

Ma ütleks, et maailm tundus huvitavam ka, sest meile anti piisavalt vihjeid, milline see on, aga midagi üleliigset lahti ei hakatud kirjutama, lugejal oli piisavalt, millega paralleele tõmmata. Nonii, nüüd on piisavalt pikk tekst kokku pandud, et saaks öelda, et on öeldud.

Ma hindeks panen
6,5/10
aga see on ka väga hea hinne.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar