09/02/2020

Jutt: Sinine nöör - Mairi Laurik /kv

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-sinine-noor

Tundub, et YA, sest maailm, kus noorte saatus otsustatakse mingisuguse testi läbi (nad ütlevad köielkõnd, aga see võib olla väljend).

Ei olnud väljend, aga YA jätkub täies rauas. Peategelane valitakse kahest valikust eksklusiivsemasse ning ta tunneb, et ta ei kuulu sinna, sest ta on teistsugune kui teised, lisaks muidu tark ja puha.

Aga akadeemiast, kuhu ta sattus, saab ta varsti läbi, sest jutt ei ole väga huvitav, ning läheb tööle.

Hästi suur teema on pissuaaridega ja nendele pihta saamisega ja ma olen veendunud, et see peab olema mingi sümbol, aga ainus, mis ma suudan välja mõelda, on see, et autoril on sellega negatiivseid kogemusi, mis on kummaline, kuna nime järgi on ta naine.

Üks dialoog ja nüüd on peategelane 40, teeb karjääri, muud ei öelda. Muidu amet on tal religioonisüsteemis, mis juhib kogu maailma (ja peab pissuaaride juures täpsust väga oluliseks) ja mingi yada-yada usulugu kuidas jumala väljavalitu kosmoses kollidega võitles, mis on vist tulev plot.

Peategelase kohta ei tea me eriti midagi peale selle, et ta... ee... ma ei teagi nüüd. Mida me teame? Nime. Nime teame. Ja et ta on leebe hindamisega, kui ta tööd teeb ja jälgib noorte käitumist. Ta nimi on Jarlem ja kõige esimene kord, kui seda mainitakse, on see kirjas kui Jarljem. Muidu akadeemiasse minnes noored oma perega enam ei suhtle, aga see on kusagil nagu ääremärkusena kirjas, see pole üldse teema.

Aa, nüüd ta on 53 ja tal on naine ja lapsed, kes on suureks kasvanud. Minu viga muidu, see kosmoselugu ei olnud üldse oluline. Üldse, mitte miski selles jutus ei olnud oluline. Sellle lugemine oli kindlasti väga mitteoluline. Põhimõtteliselt see ütles, et eetika muutub ajas, ma arvan. Jeesus kui igav ja mõttetu lugemine. Kirjavigu üldiselt ei olnud ja autor oli pika loo valmis teinud, nii et midagi tal oleks nagu öelda olnud, seega

2,5/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar