29/07/2020

Veel üks lahing, tibuke! - Tim Hornet, Kriza /ml

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-veel-uks-lahing-tibuke

Mul on täna sitt tuju ja selle loo pealkiri käib mulle juba pinda. 

Algab Fallouti-viitega ja kuidas tegelikult sõda hoopis pidevalt muutub. Jätab kuidagi kohmaka mulje.  Ehh.

Nii. Kanajalad ja tiivad sõduri seljas. Kurat. Ma mõtlesin, et ma saan lihtsalt kogu arvustuse juttu sirgelt sõimata, aga siin võib isegi midagi olla.

Major Tom. Mh-mh-mh.  Aga kas Bowielt on võetud ainult nimi või ka rohkem major Tomi karakterist? Lihtsalt nime võtmine tunduks kuidagi odav - siis oleks kuidagi pealiskaudne viide ja veel nii mainstream bowieaanale ka.

Või siiski?

Ashes to ashes, funk to funky
We know Major Tom's a junkie
Strung out in heaven's high
Hitting an all-time low

See major Tom on küll junkie. Nii et vast ei olegi siin ainult pealiskaudne nimeviide, ehk ongi päriselt võetud major Tomi karakter ja ta uude olukorda pandud. Major Tom laskub (sise)kosmosest maale hiljem, pärast apokalüpsi, ja siin on väga veider. Mis tast nüüd saab?


Ehh, vist siiski mitte? Tundub, et sarnasused on siiski pealiskaudsed ja siin arvustuses nüüd ära nimetatud. Ja nüüd ma olen kuidagi mõtetega läinud sinna, et ma tahan Bowie-mütoloogia lugu ja kui ei saa, olen pettunud.


MT ei ole kosmonaut ega rokkstaar ega sektijuht, ta on sõdur, koos kõigi nonde tüüpiliste lahingutest traumeeritud-karmistet sõduri külgedega. Vahepeal näidatakse ka PTSD-likku tagasivaadet mingile lahingule, kus tema sõbrad saavad surma. Kuna me tema sõpru ei tunne, on mul nendest ükskõik. Ühe inimese surm on tragöödia, miljoni oma - statistika, nagu ütles seltsimees Stalin ja nood mõjuvad siin osana statistikast. 


See postapo-juppidest-kokkupandud esteetika on päris tore. Aga jääb kuidagi taustale. Sellega oleks võinud midagi teha. Kuidagi hästi ehh on. 




Lõpp mulle samas meeldib. Järsku tekkis tegelane. Sümpaatne tegelane ja sümpaatne tegu. (vahel mõned autorid mõtlevad, et tegelane saab  sümpaatseks, kui ta viskub ambražuurile, karjub "söö sitta, pederast!" ja annab vaenlase pihta automaadist tuld. ei. see ei käi nii. aga see, mida Skräppy tegi, tegi sümpaatseks. mis oli tõesti meeldiv üllatus. ) 

Selle eest peaks hinnet kohe tõstma.


6/10

Maskiga Laksija



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar