13/10/2021

Zeelased - Meelis Looveer /ml

https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-zeelased

Mõne jutu puhul tekib juba pealkirjast eelarvamus. Zeelased? Kas see jutt on sellest koolkonnast, et mida rohkem z-x-y tähti jutus on, seda ulmelisem? Xörzypüüträxite seiklused on ju märksa põnevamad kui näiteks marslaste omad?

Okei, loeme juttu ennast ka.

 Aaa, see z-asi on nali. Kõik tulnukad on z-tähega ja tarvitavad s-i asemel z-i. Zee teeb zelle jutukeze ju väga naljakakz! Võinoh, ei tee. Ja selle jaoks, et tekitada ebatavalisusest tekkivat õõva-põnevust, on see kuidagi liiga koomiline. Selles võtmes ei hakka nagu tööle. Koomilises võtmes - noh, veel pole hakanud, aga ma olen alles jutu alguses ka.

Igatahes, tulnukatel (kellel on võimatu vahet teha, sest nad algavad kõik Z-tähega, ma ei tea, mis mõtet oli kellelegi anda rohkem laialiasetsevaid silmi või sukk-ja-saabas olemist, nad kõik on järgmiseks lõiguks ununenud, mul puudub selliste tegelaste jaoks object permanence) tuleb viimases hädas Maale tulla. 


Esimesena kohtavad neid kaks last ja väikese politseijaoskonna ülem Andres, kes on sellisest sündmuste arengust väga segaduses ega tea, mida teha. Ei no loogiline ka. Toimub veel natuke tulnukate otsimist raha teenimise ootuses, neile viina pakkumist, nende koju viimist laste poolt, kokkupuudet sõjaväega, imestamist, mis imeloom on kits jne. Ühesõnaga, jant. 


 Sihuke pohmakalugu. Kahjuks ei ole mul seda lugedes pohmelli, nii et ma pole kõige vastuvõtlikum. Aga omas võtmes pole ehk kõige hullem lugu.


5/10


Maskiga Laksija


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar