25/11/2020

Ilu kohutav jõud - Helju Rebane /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-ilu-kohutav-joud

Ma ei ole karantiinis olles nii geniaalne oma arvustamises kui tavaliselt, aga praegusel raskel ajal tuleb lugejal sellega leppida. Ei ole raske öösiti paljaste kätega jänesed püüda ja vabal ajal üritada nende kontidest antenni ehitada, et piisavalt internetti kinni püüda, et Reaktorit lugeda, eriti kui Maskiga Laksija muud ei tee kui kusagil nurgas laksib. Mu kaval plaan on, et ma jätan kõige pikemad lood talle, et ma ei peaks nendega ise tegelema, nii et ma loodan, et ta teada ei saa, et ma selle siin välja ütlesin.

See oli vaikne, Itaalia kalmistuid meenutav surnuaed.

 

Vihje teistele kirjanikele: eestlased üldiselt ei tea, millised on teiste riikide kalmistud.

Lisaks ma mõtlen kui tore see on, et meil on surnuaia jaoks kaks erinevat sõna. Mõtle kui peaks kirjutama, et see oli Itaalia surnuaedu meenutav surnuaed. Kohmakas ju.

Et siis.

On teine planeet, mis sarnaneb väga palju Maaga. Seal on surnuaed, kus hauasammastel on täiega megaseksikate piffide pildid, aga üldiselt on linn mahajäetud. Peategelane leiab ühe ellujäänud täiega pandava tšiki. Ma mõtlesin juba varem, et kui autori nimi on Helju, siis ta peaks ikkagi olema naine, aga ta kirjutab millegi poolest nagu mees. Mitte, et ma arvaks, et see oleks oluline või see oleks alati märgatav, aga miski on kummaline.

Igatahes, peategelane ja Pandav Piff nimega Alviira räägivad sama keelt, sest, nagu ikka, põhjused. 

Mul on taaskord tunne, et see on paroodia. 

Ma armastan sind! Armusin esimesest silmapilgust – nii, nagu õige armastus olema peabki. Imelik, ma olen juba kolmkümmend kaks aastat vana ja mõtlesin, et olen armastust piisavalt kogenud... Alles nüüd mõistan: tuhkagi!“

...

„Olen valmis oma elu sinule ohverdama! Oo! Alviira!“

....

„Oled luuletaja. Romantik... Sinu armastusest äraütlemine poleks vist tark tegu...“


Jeesusmaria. Yeah, ma olen suht kindel, et autori näol on tegu on meesterahvaga. Põhimõtteliselt on mul selle lugemise peale ainult üks kommentaar.


Selle avaldamine on juba peaaegu kuritegu. Samas on see piisavalt halb, et olla naljakas, nii et selle lugemisest kahju ei olnud.

4/10

Kapten Viriseja


1 kommentaar:

  1. kuramus...
    loe lõpuni, enne kui virisema hakkad ja politsei kohale kutsud
    :-)
    aga igatahes - tänan tähelepanu eest:-)

    VastaKustuta