13/12/2021

Mälestuste leekides - Martin Dislis /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-malestuste-leekides

Täiesti võõras autor, nii põnev! (Ma olen korraga nii hästi halva kui okei jutu ootustes - mõlemad Reaktori äärmused on esindatud!)

Mingis ebamäärases ajas ja ruumis on amulettide müüja katusepakkujate küüsis, aga enne kui asjad päris inetuks lähevad, tuleb mingi hirmus koll ja päästab ta ära. Arvestades, et peategelase nimi on Haamiah, mis on mingi kaitseingli nimi, siis see koll on tõenäoliselt ingel, või täpsemalt siis peategelase kaitseingel.

Nah, ikkagi lihtsalt koll. Ma olen pettunud, mul oli juba narratiiv olemas, kuidas neist kahest saavad ootamatud korterikaaslased ja kuidas see on komöödiline.

Autor valis vahepeal ootamatud kohad, mida kirjeldada ja mida näidata. Hõljukmasina varastamine on möödaminnes mainitud, aga siis kirjeldatakse näiteks, kuidas ta masina käima paneb. Jah, seal on maagia, aga see pole eriti huvitav. Jah, see aitab maailmast ja maagiast aru saada... aga see ei tundu absoluutselt oluline.

Siis nad hängivad ja lähevad kloostrisse, kus vahetatakse peategelast, mis on täiesti lambikas (ma ei kasuta seda sõna eriti, aga see on ainuke sõna, mis praegu siia sobis) ja läheb rohkem scifiks ära.

See pole väga hea jutt, aga halb ka mitte. Žanripuhas kindlasti, mis on alati tore. Ma loodan, et autor kirjutab tulevikus veel, aga paremini. Igast asju oleks veel öelda selle jutu kohta, aga ma üldse ei viiiiiitsi.

3,5/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar