03/09/2020

Põrmust oled sa võetud - Ander Skarp /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-pormust-oled-sa-voetud

Peaaegu sai vahepeal järje peale, aga no kus sa selle suve lõpuga saad. Heina vaja teha, seeni korjata, õunu mahlaks teha...

Nüüd hilisel öösel saab jutu kenasti valmis panna.

„Ma saan teie poja elu päästa!”

See on ilusaim lause, mida meeleheitel vanematele öelda. /.../ Jar teadis ka seda, et kõige optimaalsem on lasta omastel umbes pool minutit kuuldut seedida enne lausega jätkamist...

Ma ei mõista, kas inimestel pole ajataju või milles on asi? See on nii tavaline, et juttudes on mingid täiesti ebaloomulikud pauside pikkused. Laske käia - võtke aega kui pikk on 30 sekundit. Kujutage ette nüüd seda pausi pärast seda lauset. No ei.

Ma praegu enda lõbustamiseks tegin seda. Aaaawwwkwwaaaarrrrd.

Mees ja naine, umbes oma viiekümnendates, tundusid olevat täiesti tavalised inimesed. Mees oli kohalikus kaevanduses inseneriks, naine kodune.

Koduse naise puhul peaks tekkima mingi selgus, miks ta kodune on. (Nende poeg on 20, ses suhtes.) Kas selles ühiskonnas on nomaalne, et naine on terve elu kodus? Kas ta on haige? Kas ta on pensionil? Meie ühiskonnas ei ole tavaline, et 50ndates naine on kodune, miks seal on?

Aga see vaimolendid ja kristallid ja jura tundub vahva, eks näis, kuidas see edasi lahendatakse, aga praegu ma lähenen eeldusega, et tegu on sellise tongue in cheek lähenemisega spiritualismile ja saientoloogiale. Ja lisaks mulle meeldib fantasy ja sci fi sidumine.

So anyway, sureva poisi sees on võõra planeedi kristall, mida peategelane šamaan avastab ja läheb võõrale planeedile selle paarilist otsima.

Enne koopasse minekut süütab ta tõrviku. Siis kui ta on natuke sügavamale koopasse läinud ja seal pime on, süütab ta tõrviku. Keegi luges seda üle ka või?

Nii, üle poole jutu on möödas ja kui ma just valesti ei lugenud, saame teada, et peategelane on mees. (Seal oli üks kujutluspilt mingist mehest ka, aga ma eeldan, et see ei olnud see mees, mida järgmises lauses mainiti.)

Šamaan leiab vaimolendid ja saab umbes teada, mis värk on.

Ega siin midagi erilist ei ole. Maailma kohta tahaks palju rohkem teada. Tegelase kohta tahaks rohkem teada. Kuna midagi väga ei juhtu, siis midagi halba ei ole ka. Aga nagu ma ütlesin - see on seda sorti jutt, mis mulle meeldib.

6/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar