11/11/2022

Pettus - Tim Hornet /ml

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-pettus

Kirjutan ette ära, et spoilerine arvustus tuleb hästi, aga asjalik jutt on. 


Alguses paistab, et mingi salk hiilib kuskile, teenitakse Valgust, aga detaile hiilijate kohta sujuvalt ei ole, nii et ma juba oletan ette, et siia tuleb lõppu pööre, et tegelikult käib mäng väikestele panustele, et siin on humoorikas puänt. A la nad on tegelikult lapsed või loomad, hiired, kes lähevad juustukera varastama. Muidugi, loomadega jutt saab ka olla eepiline, a la "Watership Down", aga siin jutus varjatakse liialt detaile, nii et mul on tunne, et ehitatakse üles pööret.  Ja et on keegid kõigevägevamad, need on ilmselt ka umbes kojamehed luuaga või midagi. Lõpuks asetub kõik oma kohale ja siis saame kõik aru, et tegu oli a la lambakarjaga ja kõik klapib. Sest need detailid on just nii hägused, et peab selguma, et me kõik tunneme neid asju, millest juttu, et see on mingi argine asi, see pööre hakkab siis tööle.

Okei, nad räägivad inimkonnast, nii et ma oletan, et mitte siis loomad.

Haa, need on hoopis Jeesuslast vaatama tulnud kolm kuningat. Sedapidist pööret ma ei oodanud. Ja see tuleb välja jutu keskel, mis tähendab, et jutt ei olegi selleks üles ehitatud, et tegelikult-on-nad-kõik-kõrvitsad, vaid siin on mingi pinge ka. Tundub, et Jeesuslaps on antagonistlik jõud, kes suudab pilguga mõtteid lugeda ja nüüd peavad kolm kuningat kuidagi kavaldama, et temast võitu saada.

Oi.

Plaan läkski läbi.

Selliste juttude puhul ma tavaliselt ootan, et plaanid ei lähe läbi - no Jeesus ju oli ja elas ja tegi asju.  Ajalool põhineva loo häda - sa tead juba ette, et musketäridel ei õnnestu Charles I päästa.  Aga salaplaan oli noor jumal ümber programmeerida, et temast saaks armastuse jumal, mäejutluse jumal. 

See jutt töötab. Ma olin juba ette valmis, et siin tulevad mingid pöörded, aga need tulid teistsugused kui ma ootasin. Ja sel on emotsionaalne mõju ka, vähemalt minu jaoks. 

6/10

Maskiga Laksija

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar