24/06/2021

Inferna - Eeva Jeletsky /kv

 https://www.ulmeajakiri.ee/?jutt-inferna



Selline müüdi-muinasloo moodi jutt. See poleks iseenesest halb, aga tundub, et selle asemel, et olla jutt Heraklesest, on see jutt kõigist Olümpose elanikest ja nende sugulastest-tuttavatest. 

-küsisin oma vanaema Triakise käest, kes alati kõike teab. Tema rääkis, et Sügaviku valitsejanna Inferna on oma õe Terrestra pulmadest saadik tolle peale vimma kandnud, sest tahtnuks ise Tempestase kaasaks saada, kuid et Tempestas eelistas  tema õde, pidi ta Profanuse ja tolle valdustega leppima. Tollest ajast saadik on ta vimma kandnud, kättemaksu haudunud ja seda ette valmistanud. Ka siis, kui ta oma tütre Noktiperta-

Nii palju infot ja nimesid ja müüte järsku korraga ja see pole veel kõik!

Müütidel on see natuke lapsikum tunne ka küljes, mis on muidugi täiesti isiklik virisemine, aga no mida ma siin muud ikka teen. Mulle noorena säärased jutud meeldisid küll, aga see oli kunagi ammu.

Ega oskagi midagi kosta selle kohta. Ma lahingu kohti lugesin natuke diagonaalis, aga ma olen väsinud ka. Müüdi kohta natuke liiga pikk, siit-sealt saanuks rahulikult kokku võtta, aga jutul oli oma sisemine loogika olemas ja sellena, mis ta oli, iseenesest töötas ka.

6/10

Kapten Viriseja

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar