31/12/2019

Jutt: Uurija Haagi vaba nädal/ Andrei Samoldin/ml


Jutt algab vestlusega, mida võiks kokku võtta KK kuldsete sõnadega 'tissid-tissid-tissid-tissid-nämm-nämm-tissid-tissid-tissid-tissid'.

Õnneks selgub varsti, et ma pole kogemata teinud lahti Reaktori erootikanumber Erektor, vaid et tegu on lihtsalt ühe veits pervo tüübiga. Too tüüp, Mario, käib mulle juba pärast esimest kaht lõiku närvidele, ja mul on tunne, et äkki peategelane? Robertile ka, nii et kui see on pandud sina selleks, et panna mind Robertiga samasse positsiooni, siis see on hästi tehtud.

Robert saadetakse mingit Afghanistani veteranide mõrva uurima, see tüütab teda, mina olen ka veidi tüdinud, nii et siiani on vist kõik hästi. Igatahes on tüüpidel südamete ümber mingid kummalised traadist kaadervärgid, mis on millegipärast kokku tõmmanud. S.t. meil on tekkinud juhtküsimus - 'mis värk on?', mis lugejat edasi peaks ajama. Mind natuke huvitab ka, mitte just väga, aga ses mõttes hästi tehtud, et lool tundub enamvähem struktuur olemas olevat.

Eesti väikelinnad tunduvad ka rolli mängivat. Hulludest setudest ka juttu - kas mängus on kurikuulsad Setu separatistid? Äkki see on mingi alternatiivajalugu, kus kõik muistse Maavalla maakonnad on eraldi riigikesed, ja Räpina ja Toila tüüpide vahel käib kõva andmine - ei tea, kõike võib veel juhtuda.

Moens.



Järgmises stseenis näeme elemente nagu telefonitoru ja astraalne karate, mis aitavad natuke aega paika panna. Võib-olla see moens polegi nii anakronistlik kui ma enne arvasin. Ja astraalne karate viitab ka, et päris normaalne maailm see pole. Aga ei, tuleb välja, et üheksakümnendad on minevik. Ja guugeldamine ka olemas. Okei, ei tasu norida. Ilmselt on tänapäeva kontorites ka telefonitorud olemas. On siiski meie maailm, ainult et see astraalkarate?



Klassikaline thrilleristsenaarium tegelikult  - mingi mustri järgi on kaks tüüpi juba ära koksatud, kas Headel õnnestub leida järgmine tüüp, kes selle mustri järgi peaks ära koksatama, enne kui on liiga hilja? Saame näha. Vist on asjasse segatud ka maavälised olendid?


Ma loen selle loo nüüd lõpuni läbi ja arvan midagi.

Kokkuvõttes üsna asjalik lugu, tuleb välja see, mis noid mehi sidus, tuleb välja, on tore etüüd sekka teemal 'superkangelane Eesti argielus', ja siis, kui asi hakkab mind juba intrigeerima, kui ma tean, mis biit on, tahaks näha teema arendust,  seotakse lahtised otsad kiiruga kinni, sellisel mitte eriti fantaasiarikkal moel.

Ei ole paha lugu, kohati oli mingit toredat Eesti olmet, lati alt läbi ei jookse, aga pole vist päris minu veregrupile ja jääb kuidagi liiga vara pooleli. 6/10

maskiga laksija


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar